Polacy stosują leki na nadciśnienie na potęgę. Gdy tylko lekarz zdiagnozuje u nich podwyższone ciśnienie tętnicze, nie zastanawiają się kompletnie nad tym, co mogło do niego doprowadzić. Nie chcą nawet zapoznawać się z przyczynami swojego stanu i nie próbują ich zlikwidować. Wolą posłużyć się szybkim w działaniu rozwiązaniem – sięgnąć po tabletkę na wysokie ciśnienie i z jej pomocą błyskawicznie je zbić. Taka metoda usuwa jednak wyłącznie objawy samej choroby. Tłumi je, dzięki czemu przestają być one widoczne, ale dolegliwość wcale nie mija. Gdyby pacjent zaprzestał korzystać ze swoich środków farmakologicznych, jego ciśnienie tętnicze najprawdopodobniej ponownie by wzrosło. Nie na tym powinno polegać właściwe leczenie. Środki farmakologiczne, przepisywane przez lekarzy i kardiologów, mogą jedynie osłabić odczuwalność objawów i z tego powodu powinny być uzupełnieniem leczenia domowego. Przyczynę podwyższonego ciśnienia koniecznie trzeba poznać i to z nią pójść na tzw. wojnę. A jak to zrobić? Jak zbić wysokie ciśnienie domowymi metodami?

Pierwszym krokiem będzie zadbanie o odpowiedni poziom aktywności fizycznej. Ruch usprawnia pracę wszystkich narządów i organów. Nie musi być specjalnie intensywny, by pomógł w zbiciu wysokiego ciśnienia. Nawet zwykłe spacery są tutaj zalecane. Należy jednak ruszać się codziennie, aby taka aktywność miała jakikolwiek zauważalny wpływ na zdrowie. Spacer powinien być dość żwawy i intensywny. Szybszy marsz na pewno pomoże sercu, pozwoli mu łatwiej pompować krew, która dzięki temu szybciej dostanie się do innych organów, odżywiając niemalże wszystkie komórki mieszczące się w ciele. Efekty aktywności fizycznej bardzo szybko są zauważalne. Aby czerpać jeszcze większe korzyści z tego prostego wysiłku, podczas intensywnych spacerów warto robić sobie krótkie kilkuminutowe przerwy i w ich trakcie brać głębokie oddechy. Dotleniając swój organizm, można cię wyciszyć i uspokoić. A to z kolei wpływa na obniżenie się ciśnienia tętniczego.

Dieta osoby chorującej na wysokie ciśnienie powinna także dostarczać jej sporej ilości potasu. Jest to bardzo ważne związek, którego niedobory mogą wywołać liczne dolegliwości i problemy typowo sercowe. Leki stosowane w przypadku wysokiego ciśnienia zazwyczaj działają bowiem moczopędnie. Wraz z moczem człowiek nie tylko usuwa swoje toksyny, ale też pozbywa się licznych elektrolitów i związków mineralnych, które powinien na bieżąco uzupełniać – chociażby z pomocą dobrze zbilansowanej diety. Aby dostarczyć sobie zwiększonej dawki potasu, należy sięga przede wszystkim po pomidory (mogą to być nawet soki pomidorowe, koncentrat lub przeciery), śliwki, banany oraz soję. Jeżeli jednak z jakichś powodów człowiek nie jest w stanie dostarczać sobie tych produktów spożywczych, zawsze może zastąpić je potasem syntetycznym, występującym w składzie wielu tabletek multiwitaminowych. Najlepsze będą te dla sportowców. Wykazują się one doskonałą zawartością zróżnicowanych witamin i minerałów.

Jak zbić wysokie ciśnienie z pomocą diety? Trzeba jeść produkty obfitujące w potas, a także zrezygnować z tych, które mogą zawierać w sobie spore dawki soli. Sód jest niezbędny do prawidłowej pracy organizmu, ale nadmierna jego ilość może właśnie podwyższać ciśnienie tętnicze. Dziś natomiast kryje się on dosłownie wszędzie. Nawet zwykła woda butelkowana może go zawierać, podobnie zresztą jak inne napoje gazowane i soki. Ogromne ilości sodu znajdują się w daniach typu fast food. Nie dość, że takie frytki solone są jeszcze przed ich przygotowaniem, to później klienci zazwyczaj posypują je dodatkową solą albo polewają ketchupem bądź sosem czosnkowym – kolejnym źródłem sodu. Skoro więc ten składnik dostarczany jest niemalże z każdym pożywieniem, należy unikać dodawania go do pozostałych potraw. Sól można spokojnie zastąpić mieszankami różnych przypraw lub świeżymi ziołami. Zadbają one o odpowiedni smak potraw, jednocześnie troszcząc się o zdrowie człowieka.

Jak zbić wysokie ciśnienie? Kolejną metodą, pozwalającą na jego obniżenie, będzie po prostu rzucenie palenia. Najczęściej bowiem to właśnie palacze miewają problemy z tym schorzeniem. Nieprawdą jest, że palenie pozwala się uspokoić. Osoby uzależnione od tytoniu często tak myślą i tak właśnie się im wydaje, dlatego w stresującej sytuacji potrafią odpalać jednego papierosa od drugiego, byleby tylko jakoś się uspokoić i wyciszyć. Efekt jest zupełnie odwrotny. Nikotyna podwyższa ciśnienie tętnicze i tym samym maksymalizuje uczucie napięcia. Trzeba z niej po prostu zrezygnować.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here