Idealna sylwetka – umięśniona, wyrzeźbiona i bez zbędnej tkanki tłuszczowej – jest marzeniem wielu osób. Nie jest jednak prosto taki efekt osiągnąć, a później skutecznie go utrzymać. Wiadomo, że bardzo dobrym sposobem na zrzucenie kilogramów jest aktywność fizyczna. Szczególnie ta wytrzymałościowa jak kolarstwo czy bieganie. Podczas tych sportów, uprawiając je z umiarkowaną intensywnością, organizm pozostaje w fazie tlenowej i energia, którą spala w dużej mierze pochodzi z tłuszczów. Jeśli wysiłek jest bardziej wymagający, organizm wykorzystuje węglowodany. Aby zbijać wagę w dół, powinno nam zależeć na wykorzystywaniu tłuszczów jako źródła energii, więc wysiłek tlenowy będzie najlepszym rozwiązaniem. To, czy nie trenujemy za mocno, najłatwiej ocenić po możliwości mówienie. Jeśli jesteśmy w stanie swobodnie rozmawiać – jesteśmy w tak zwanym „tlenie” i spalamy tłuszcz, jeżeli mamy trudności z porozumiewaniem się i możemy wypowiedzieć zaledwie kilka słów naraz, bo łapie nas zadyszka – trenujemy za mocno.
Są jednak osoby, które chciałyby schudnąć, ale z aktywnością fizyczną jest im nie po drodze. Albo nie mają na nią czasu, albo po prostu jest to dla nich tak uciążliwe, że muszą się zmuszać do wyjścia na trening. Przy odrobinie poświęcenia i zapału jest jednak możliwość, żeby i oni stracili nadprogramowe kilogramy. Jak schudnąć bez ćwiczeń?
Słowem kluczowym w tym przypadku jest dieta. Nie musi być to nawet ścisła, rygorystyczna dieta, ale po prostu zmiana sposobu odżywiania i wprowadzenie nowych, zdrowszych nawyków. Przede wszystkim powinniśmy się dowiedzieć, ile kalorii potrzebujemy dziennie, aby zaspokoić nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Żeby się tego dowiedzieć, możemy skorzystać ze specjalnych kalkulatorów, które znajdziemy w Internecie. Dane, jakie najczęściej trzeba tam podać to: płeć, wzrost, waga, wiek oraz określić stopień aktywności fizycznej. Możemy oczywiście również zaznaczyć opcję, że nie trenujemy wcale. Po wpisaniu potrzebnych informacji kalkulator obliczy nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Zobaczymy, jaka jest nasza dzienna podstawowa przemiana materii (PPM) oraz dzienna całkowita przemiana materii (CPM). Teraz kiedy wiemy już, ile kalorii powinniśmy spożywać, musimy się dowiedzieć, ile ich spożywamy teraz. Skoro chcemy schudnąć, można zakładać, że przyjmujemy ich zbyt dużo. Korzystajmy przez kilka najbliższych dni z aplikacji na telefon (np. Fitatu lub Cronometer), która pozwoli nam na liczenie kalorii z naszych posiłków. Wtedy będziemy dokładnie widzieli, o ile przekraczamy nasze zapotrzebowanie. No więc jak schudnąć bez ćwiczeń? Spożywać taką ilość kalorii, aby nie przekraczać naszej granicy zapotrzebowania, a nawet być pod nią. Zależy jak szybko chcemy tracić kilogramy. Załóżmy, że nasze powinniśmy z pożywieniem przyjmować 2500 kcal. Jeżeli codziennie będziemy przyjmowali 2300, będziemy tracili na wadze, ale będzie to proces długotrwały, na którego efekty będziemy musieli sporo poczekać. Nie rzucajmy się jednak też od razu na głęboką wodę. Nie możemy obciąć naszego bilansu kalorycznego o 1000 kcal. Spożywając zaledwie 1500 kcal, pomijając fakt, że chodzilibyśmy ciągle głodni, narażamy się także na uszczerbek na zdrowiu. Tak mała ilość kalorii to zbyt mała ilość potrzebnych organizmowi makroskładników oraz witamin i minerałów. A niedobory wiążą się z naprawdę poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi, lepiej się więc na nie nie narażać. Jeżeli zależy nam na schudnięciu, ale nie chcemy, żeby to trwało latami, przy zapotrzebowaniu 2500 kcal spożywajmy na przykład 2000-2100 kcal. Taka ilość umożliwi widoczny spadek wagi ciała w dół, ale również, przy dobrze zbilansowanej diecie, możemy dostarczyć potrzebne do życia składniki. Z tym się właśnie wiąże kolejny bardzo istotny szczegół. Sama kaloryczność i obcinanie bilansu to nie wszystko. Powinniśmy się odżywiać zdrowo. Ograniczmy do minimum przetworzone, chemiczne jedzenie. Fast foody i słodkości powinniśmy zdecydowanie odstawić na bok. Produkty te są głównie źródłem niezdrowych tłuszczów i cukrów prostych, które sprzyjają nabieraniu tkanki tłuszczowej. Spożywajmy w ciągu dnia więcej owoców i warzyw, które są fantastycznym źródłem błonnika pokarmowego, dzięki któremu będziemy czuli się nasyceni. Nasz przewód pokarmowy również będzie w świetnej kondycji.
Najlepszą sposobem na to, jak schudnąć bez ćwiczeń, jest świadome i dobrze zbilansowane odżywianie. Wyeliminujmy z naszej diety produkty przetworzone, spożywajmy kilkaset kalorii mniej, niż wynosi nasze zapotrzebowanie, a w przyszłości będziemy mogli cieszyć się z osiągniętych efektów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here